Test pe teren: module FV

O comparație pe teren între modulele Mono, Poly, PERC și Dual FV.

Randament solar total: --
S
Randament solar total: --
S
Randament solar total: --
S
Randament solar total: --
S
Randament solar total: --
E
Randament solar total: --
W
România
--
--
Data instalării: 09-03-2020
--
--
--
--
--
--
--
Iradianță

* This is a field test and the results are specific for this installation on this location please research which is the best solution for your own situation as the results can be different based on environmental influences.

Total solar yield as of 27/03/2023 when the results were reset:
Mono: 9158 kWh
Split-cell: 9511 kWh
Poly: 9113 kWh
Perc: 9471 kWh
Perc-east: 1970 kWh
Perc-west: 1730 kWh

Iaht de mari dimensiuni

Sofisticare pe mare

Nivelul de lux și confort oferit de iahturile de mari dimensiuni depășește majoritatea locuințelor. Sau chiar a hotelurilor. Vă plimbați prin bucătăria complet echipată, vă bucurați de un excelent divertisment sau vă ocupați de afaceri într-un birou sofisticat. Victron se ridică la acest nivel de lux cu echipamente de ultimă generație pentru energie, oferindu-vă autonomie completă pentru luni de zile.

De câtă energie aveți nevoie?

Să presupunem că veți petrece o parte din an în a doua locuință, cea plutitoare. Rezervele vaste de la bord vă oferă libertatea de a petrece săptămâni departe de țărm, ancorat în golful dvs. preferat. Grație unui birou complet echipat la bord, vă desfășurați afacerile normal, cu o priveliște de neegalat pe care nici biroul dvs. din Manhattan nu v-o poate oferi.

Care este planul optim de energie care o face posibilă?

Consum

De câtă energie am nevoie?

Un iaht de lux este supradotat cu echipamente electrice. Echipamentele critice pentru navigare funcționează de obicei pe curent continuu, iar aparatele mai mari vor utiliza curentul alternativ. În general, aerul condiționat este cel mai mare consumator de energie electrică. Mașinile de spălat, uscătoarele și instalațiile de desalinizare sunt, de asemenea, mari consumatori de energie. Iahturile mai mari folosesc toate echipamentele electronice imaginabile, ridicând și mai mult consumul.

20 kWh până la 64 kWh/zi sau chiar mai mult

Profiluri de consum zilnic „normal” și „ridicat”, chiar și aproape nelimitat de energie. Citiți mai departe

Stocare & conversie

Câtă energie trebuie stocată?

Stocarea energiei în baterii ajută la reducerea utilizării generatorului. Folosind baterii în locul unui generator (principal) zgomotos în timpul nopții, puteți adormi ascultând păsările din lagună. În mod ideal, bancul de baterii are o capacitate suficientă pentru a alimenta consumatorii critici ai ambarcațiunii timp de cel puțin 24 de ore.

Generare

De unde provine energia?

Trebuie generată o cantitate masivă de energie. Rețeaua unui iaht de lux de mari dimensiuni combină de regulă diferite surse pentru a satisface necesitățile. Magistrala va folosi curent trifazat pentru a alimenta consumatorii majori.

În port, iahtul va fi conectat la rețeaua de alimentare trifazată de la țărm. Motoarele ambarcațiunii pot asigura cel puțin o parte din energie în timpul navigării. Adesea, acestea vor avea nevoie de sprijinul mai multor generatoare sau baterii pentru a menține totul în funcțiune. Panourile solare nu pot furniza întreaga energie necesară, dar pot contribui la economisirea costurilor de combustibil pentru generatoare.

Iahturile de mari dimensiuni sunt deseori dotate cu două generatoare. Generatorul principal acoperă toată energia necesară pentru a organiza o mare petrecere. Un al doilea generator mai mic (în combinație hibridă cu bateriile) ar putea fi utilizat cu mai puține persoane la bord, o versiune extrem de silențioasă poate alimenta aerul condiționat în timpul nopții când este cald sau încălzirea în pardoseală când este frig.

Selectarea soluției Victron potrivite pentru iahtul dvs. necesită un profesionist. Profesionistul dvs. Victron vă va asista cu plăcere în a aduce tot ce e mai bun la bord.

Se pare că browserul dvs. nu acceptă ultimele tehnologii. Pentru a vizualiza corespunzător această secțiune, utilizați un browser modern.

Diagrama sistemului

unui sistem de baterii cu plumb-acid și litiu

Cum se transpun considerentele de design într-un sistem robust?

Baterii casnice
Încărcare

Dispozitive C.A.

Tot ce v-ați aștepta să găsiți într-o casă mare, poate fi găsit și într-o casă de lux. Toate aceste dispozitive au nevoie de C.A. pentru a funcționa. Gândiți-vă la:

  • Set de divertisment
  • Televizor(televizoare)
  • Birou cu computere etc.
  • Încărcătoare de telefon
  • Frigider și congelator
  • Aparat de cafea
  • Mașină de copt pâine
  • Mașină de spălat vase
  • Cuptor cu microunde
  • Mixer
  • Răcitor de vinuri
  • Mașină de spălat
  • Uscător de rufe

BatteryProtect

Descărcarea excesivă a unei baterii o va deteriora. Adăugarea unui Victron BatteryProtect deconectează bateria atunci când tensiunea scade sub un nivel presetat. Fără nicio avarie.

There is more to a Victron BatteryProtect. Built-in shutdown delays ensure vital electronics aren’t disconnected in error, i.e. when starting an engine causes a short drop in voltage. It will also automatically reconnect everything when the battery is sufficiently recharged.

BatteryCombiner

The Cyrix BatteryCombiner is the only safe way to connect the house battery to the starter battery (to start your boat’s engines). With a BatteryCombiner you can charge the house battery from the alternator without running the risk of draining the starter battery (which always should be ready to go). When other sources of power are available (eg. shore/solar/generator power), the Cyrix BatteryCombiner will allow bi-directional charging from the house battery to the starter battery.

Atunci când tensiunile bateriei casnice și a celei de pornire sunt identice, utilizați un Cyrix: curentul său nominal trebuie să fie egal sau mai mare decât curentul nominal al alternatorului. Dacă bateria casnică este din litiu și amperajul alternatorului este mai mic decât cel al bateriei casnice sau atunci când tensiunile bateriei de pornire și a celei casnice sunt diferite: utilizați un convertor C.C. sau Buck-Boost.

Battery Management Systems

Battery management systems take excellent care of Lithium batteries, protecting the individual cells of LiFePO4 batteries against over voltage, under voltage and over temperature and will shut down or reduce charging (VE.Bus products only) or disconnect the loads when this occurs.

Victron Energy offers several BMS options, in general the VE.Bus BMS and smallBMS signal separate devices to disconnect the charging (Inverter/Chargers, Cyrix-Li, DC-DC chargers) or disconnect the loads (BatteryProtect, Inverter/Charger), the modular Lynx distribution system features the Lynx BMS and other modules for more control over the DC busbar. For vehicles and boats all-in-one functionalities are available in the Smart BMS versions for Victron Lithium batteries, but also include current limiting to protect the alternator from overheating and BatteryProtect-like functionality to shut down the loads when pre-set critical battery conditions are met.

Victron Energy also offers full flexibility when it comes to selecting a third-party off-grid battery bank (and their BMS) of choice. A large number of well supported Lithium battery manufacturers can be easily integrated through the use of a mandatory GX-device. This flexibility enables our customers to perfectly match their off-grid needs for their unique power situation. When working with unsupported brands, a Victron Energy Battery Monitor is required to pass on accurate state of charge readings to the wider system.

Vizualizați toate sistemele noastre de management al bateriilor

Sistemul de monitorizare a bateriilor

Sistemul de monitorizare a bateriilor este ca un „indicator de combustibil” pentru bateria dumneavoastră. Înregistrează cât de multă energie este consumată și încărcată. Sistemul de monitorizare a bateriilor calculează starea de încărcare, capacitatea rămasă și timpul până la golire. Tensiunea bateriei nu oferă o indicație exactă a cât de plină este bateria (mai ales când nu este sub sarcină). Sistemul de monitorizare a bateriilor o face.

Sistemele de monitorizare a bateriei Victron Energy țin evidența datelor istorice, cum ar fi numărul de cicluri de încărcare, cea mai profundă descărcare, cea mai mare tensiune, cea mai mică tensiune etc. Vă va alerta asupra condițiilor critice, cum ar fi tensiune scăzută sau încărcare scăzută, și chiar poate opri întreaga sursă de alimentare pentru a evita deteriorarea costisitoare a bateriei sau poate porni un generator.

Victron oferă sisteme de monitorizare a bateriilor cu sau fără afișaj, versiunile inteligente vă permit să urmăriți datele detaliate și să ajustați setările din aplicația noastră gratuită VictronConnect.

Majoritatea sistemelor cu litiu necesită un sistem de gestionare a bateriei, care poate transmite informații despre baterie către un sistem mai extins. Pe această cale, un monitor al bateriei poate deveni redundant. Consultați Sistemul de gestionare a bateriei pentru mai multe informații. Vizualizați toate sistemele noastre de monitorizare a bateriei

Boat engines

Large yachts are equipped with marine engines similar to those in commercial vessels. The engines are designed to run continuously, for weeks on end. They come with high-output alternators to charge the engine batteries, drive fuel pumps, etc. They are also intended to power DC equipment like the desalination plant, winches, navigation, refrigeration, etc.

Boat Network

Keeping grips on all the systems on board can be a hassle. The solution: tie everything together in a single boat network using NMEA communication standards. Your boat network can include navigation equipment, tank senders, battery monitoring and much more. The status information can trigger alarms and shutdowns, adding to the safety on board. The Cerbo GX now supports the NMEA2000 out protocol, allowing you to monitor your boat’s network of systems from wherever you are.

Cerbo GX

The Victron Cerbo GX is the communication-centre of your boat’s installation, allowing you to always have perfect control from wherever you are and maximises its performance. Simply connect through our Victron Remote Management (VRM) portal, or access directly, using the optional GX Touch 50 screen, a Multi Functional Display or our VictronConnect app thanks to its added Bluetooth capability.

The Victron Cerbo GX is an easy to use visual system. Instantly monitor the battery state of charge, power consumption, power harvest from PV, generator, and mains, or check tank levels and temperature measurements. Easily control the shore power input current limit, (auto)start/stop generator(s) or even set quiet periods to avoid starting the generator in the middle of the night. Change any setting to optimise the system, follow up on alerts, perform diagnostic checks and resolve challenges remotely. The Cerbo GX turns any power challenge into an effortless experience.

Electronice pe barcă

A luxury yacht has a lot of DC equipment on board. Most of these devices are needed to safely operate the ship. The battery should be big enough to support them even when the ship’s engines and generators aren’t running.

  • Panou de control al bărcii
  • Sondă de înregistrare/adâncime
  • Chartplotter
  • Navigație/GPS
  • Navtex
  • Pilot automat
  • Radio receptor toate benzile
  • Comunicații satelit
  • Sisteme de identificare a traficului maritim
  • Lumini de navigație
  • Pompe
  • Suflantă
  • Iluminare interioară
  • Hi-Fi

Generator

Large yachts are often equipped with two or more generators. The main generator (i.e. 50 kW) covers all the power you’ll need to throw a big party. A quiet, smaller generator (i.e. 8 kW) could be used with less people on board or power the air conditioning at night when it’s hot out there, or the floor’s heating when it’s cold.

Adding batteries and Victron’s PowerAssist creates a smart hybrid power concept. It comes with several advantages:

  • Longer generator free periods.
  • Reduced rating of the generator.
  • Reduces shore power requirement.
  • Uninterrupted AC power on board.
  • Increase redundancy and therefore safety.

Bigger yachts with large Lithium (house) battery banks can also have dedicated DC-DC generators to directly charge the batteries.

GX GSM Dongle

A GX GSM module will give you 3G internet connectivity to the on board systems. When the boat is in range of a 3G network, it will send data to the VRM website and you can monitor the boat from your smartphone. The GSM module adds tracking the boat, recording your trips and putting up a geo-fence around the boat. You will get an alert via mail when the boat travels outside the geo-fence area.

Module GX 4G

Un modul GX 4G va adăuga conectivitate la internet mobil sistemului dvs. Victron Energy. Când sistemul dvs. se află în raza de acțiune a unei rețele 4G, va trimite date către site-ul web VRM și puteți monitoriza sistemul de pe telefonul inteligent. Modulul adaugă urmărirea prin GPS, înregistrarea călătoriilor dvs. și construirea unei limite geografice în jurul instalației. Veți primi o alertă prin e-mail atunci când sistemul călătorește în afara zonei limitate geografic.

Victron Energy oferă mai multe module 4G și modemul GlobalLink 520, care funcționează fără taxe sau abonament lunare, în primii cinci ani și mai multe module 4G. Vedeți modemurile noastre 4G Descoperiți GlobalLink 520

House battery

The house battery stores power for the boat’s electrical system. Large yachts come with large power demands and the house battery should have a very large capacity.

For a house battery you can choose from two types: lead-acid and lithium. There are various reasons to favour one over the other. Here are a few common ones:

  • Choose Lead-Acid when:
  • Use occasionally
  • Lower purchase cost
  • Weight and space are not an issue
  • Normal charging
  • Choose Lithium when:
  • Use daily
  • Lower cost per cycle
  • Weight and space considerations
  • Fast charging

House battery

The house battery stores power for the boat’s electrical system. Large yachts come with large power demands and the house battery should have a very large capacity.

For a house battery you can choose from two types: lead-acid and lithium. There are various reasons to favour one over the other. Here are a few common ones:

  • Choose Lead-Acid when:
  • Use occasionally
  • Lower purchase cost
  • Weight and space are not an issue
  • Normal charging
  • Choose Lithium when:
  • Use daily
  • Lower cost per cycle
  • Weight and space considerations
  • Fast charging

Isolation Transformer

An isolation transformer prevents electrolytic corrosion. The transformer is mounted directly behind the shore power connector on board. It blocks DC currents that might leak through the shore power earth terminal. These currents can cause corrosion to all metal parts under water, like the hull, propeller, shaft, etc. The isolation transformer should have the same power rating as the incoming shore power.

It’s a misunderstanding that galvanic corrosion occurs only in metal and aluminium hulls. In fact it can occur on any boat as soon as a metallic part (the shaft and propeller) is in contact with water. Galvanic corrosion will quickly dissolve your sacrificial anodes, and attack the shaft, propeller and other metal parts in contact with water as soon as the boat is connected to the shore-side supply. It might therefore be tempting not to connect the ground conductor: this is however extremely dangerous because Ground Fault Current Interrupters will not work nor will a fuse blow in case of a short circuit to a metal part on the boat.

The safe option is to use an isolation transformer for metal boats or boats with bigger systems, sized in line with how much Watts the boat will consume from shore power.

Inverter/Charger

A large yacht will take a three phase shore power supply. The large generator on board will also deliver three phases; it will run most of the day. A smaller second generator (in hybrid combination with the batteries) could be used with less people on board. a super silent version could power the air conditioning at night when it’s hot out there, or the floor’s heating when it’s cold. Without airconditioning, the inverter/charger can supply power from batteries during the night and act as a backup for the generator(s).

  • Victron inverter/chargers come with a handful of outstanding features:
  • PowerControl: automatically manage battery charging to prevent an overload of the generator or shore power.
  • PowerAssist: uses the batteries as a buffer to assist the generators or shore power during peak power demand.
  • Perfect power: even sensitive devices run flawlessly and uninterrupted on the pure sine wave power.
  • High peak-power: use heavy motorised equipment without overheating.
  • Optimize the use of a larger main generator and a smaller secondary generator.
  • Use the power stored in batteries to create a quiet generator free period.
  • Increase redundancy and safety.
  • Low self consumption.
  • Multiple Quattros can be joined to create a three phase supply upwards of 60kW (Victron can even size up to 180kVa, but that’s way too much for a Yacht).

Thanks to Victron’s PowerAssist, the generator doesn’t have to be sized for the maximum load. You can use a smaller generator which is cheaper to install, uses less fuel and produces less noise. Also, peak demand can be met by combining the generator with Victron Quattro inverter/chargers.

A three phase inverter/charger system always consists of three interconnected inverter/chargers. Throughout the boat you’ll find three phase and single phase loads. The three phases are split into several single and three phase groups. Each group powers a number of devices. There is a switchboard in the boat, like you’ll find in your home.

Lynx ion BMS

The Lynx Ion BMS is a dedicated battery management system (BMS) that protects lithium batteries against deep discharges, overcharging and high temperatures. When critical values are exceeded, the BMS acts immediately: loads are disconnected physically in case of a deep discharge and charging is stopped when there is a risk of overcharging. High temperatures trigger an immediate end to both charging and discharging.

The Lynx Ion BMS is tailored for the 24 or 48 Volt HE lithium batteries. It comes in two ratings of 400 and 1,000 Amps to fit even the biggest systems. Loads and charging power are disconnected automatically in case of deep discharges, overcharges and high temperatures. Battery monitoring is built into the The Lynx Ion BMS; no separate battery monitor is needed.

Integrare MFD GX

The Victron integration between our GX range and several leading Multi Functional Display manufacturer brands enables you to easily connect an MDF to the heart of your power system such as the Cerbo GX, or the GX enabled Multiplus-II GX. Once connected you can easily monitor and control your boat’s power system, right on your Glass Bridge.

3 Phase Loads

Everything is bigger on large luxury yachts. DC or single phase AC often isn’t enough to run the powerful thrusters, winches, pumps and pressure-washers. They need three phase AC to quench their thirst for power.

Professional kitchens and catering equipment come with appliances that take three phase AC. The boat might also have a three phase electrical boiler to provide hot water to several bathrooms and taps at the same time.

Examples of three phase equipment:

  • Heavy windlass
  • Heavy pumps
  • Hydrophore
  • Deck winches
  • Bow thruster
  • Stern thruster
  • Boiler
  • Professional kitchen equipment
  • Desalination plant
  • Air conditioning

Orion-TR Smart DC/DC charger

The Orion-Tr Smart DC/DC charger is used in dual battery systems, where the (smart) alternator and the start battery are used to charge the service battery (of equal or different voltages). The Orion Tr-Smart charger can be used in 12V or 24V systems and is suitable for both lead acid and lithium batteries and can be parallel connected to increase the output current.

Charging lithium batteries from the alternator

Alternators cannot be connected directly to most lithium batteries. A lithium battery will draw more current than the alternator can supply, which may result in alternator damage. A Orion-Tr Smart DC/DC charger solves this problem: it acts as a current limiter between the alternator and the battery: the battery can be safely charged without blowing up the alternator.

Please check your manufacturer for the maximum charging current of your alternator and size the configuration of DC-DC converters accordingly (the current rating of the DC/DC charger has to be less than the alternator’s current rating, or programmed to deliver less Amps).

Starter Battery

The starter battery is needed to start your boat’s engines. These batteries are different from house batteries and engineered to deal with a large discharge current. The starter batteries should be ready to go. Always use a BatteryCombiner to connect the starter batteries to the rest of the electrical system; it prevents an accidental drain of power.

Solar panels

More and more yachts area equipped with solar panels. Although they will never be able to cater for all the power needed, they can reduce the running time of the generator and fuel costs. Victron offers a wide range of highly efficient solar panels that are just perfect for marine use.

Shore Power

Usually shore power is available in the marina; it is used to run large AC equipment on board and recharge the batteries. Larger boats need a three phase supply. Sometimes shore power can’t provide enough power to cater for the total AC load of the boat. It might also just be single phase.

Often shore power is limited in how much power you can draw, i.e. just 10 Amps. Berths with higher ratings might not always be available. Victron inverter/chargers allow you set a maximum shore power current. Now you can charge your batteries and turn on any equipment without blowing a fuse. Thanks to Victron’s PowerAssist, the generator and batteries can automatically bridge the gap between supply and demand.

Sometimes shore power is less than perfect. You might run into voltage drops if you’re at the far end of the harbour. There could also be power surges, which could harm sensitive equipment on board. Victron’s inverter/chargers smooth out these problems and turn bad power into perfect power.

Solar charger

A solar charger harvests the power from the solar panels to charge the house batteries. Solar chargers have the same charging cycles as a regular, fully automatic, battery charger.

In a marine environment, the performance of solar panels changes constantly. Victron’s solar controllers use ultra fast maximum power point tracking to squeeze every drop of power out of the panels.

GX Touch

The GX Touch 50 display allows you to have an instant overview of your system and adjust settings in the blink of an eye. Simply connected to the Cerbo GX with one cable, its super slim 5 inch waterproof design and its top-mountable setup bring a lot of flexibility when creating a crisp and clean dashboard.

VictronConnect

All Victron products on your boat can be monitored and controlled from the palm of your hand. Just connect the VictronConnect App via Bluetooth and you’ll have direct access to values like battery voltage and current. You can also turn devices on or off, as well as change their settings.

See what the VictronConnect app can do

VRM - Victron Remote Management

Monitorizați și gestionați

Monitorizați, gestionați și optimizați sistemele dvs. Victron Energy de la oriunde vă aflați și descoperiți din timp potențialele probleme prin setarea de alerte și alarme. Cu VRM aveți întotdeauna controlul perfect de oriunde v-ați afla.

VRM funcționează cu un dispozitiv GX, cum ar fi Cerbo GX cu conexiune la Internet, GlobalLink 520 sau GSM LTE 4-g pentru sisteme mai mici.

Monitor

Monitorizați nivelul de încărcare a bateriei, consumul de putere, producția de putere solară, generatorul și rețeaua în timp real. Optimizați producția și utilizarea de energie cu grafice istorice și rapoarte de analiză detaliate. Descoperiți potențialele probleme din timp prin setarea alertelor și urmăriți alarme pentru a împiedica defectarea definitivă a sistemului.

Gestionare

Controlați cu ușurință limita de alimentare cu curent de la țărm, porniți invertorul, porniți/opriți (automat) generatoarele sau chiar setați perioade de liniște pentru a evita pornirea generatorului în mijlocul nopții. Prin intermediul VRM, puteți modifica orice setare, puteți urmări alarme, efectua verificări de diagnoză și puteți rezolva provocări de oriunde vă aflați.

Vizualizați dispozitivele noastre GX

Lynx Smart BMS

Lynx Smart BMS este un sistem de management al bateriei dedicat pentru bateriile Victron Lithium Smart (pentru bateriile non Victron Lithium, vedeți mai jos). Există mai multe BMS-uri disponibile pentru seria noastră de baterii Smart Lithium, iar Lynx Smart este cea mai bogată in caracteristici și opțiunea completă. Caracteristicile sale principale sunt?

  • Contactor încorporat 500 A, utilizat ca mecanism de siguranță de rezervă și este, de asemenea, potrivit ca întrerupător de sistem principal controlabil de la distanță.
  • Monitor de baterie, indicând procentul nivelului de încărcare și mai multe date.
  • Semnal pre-alarmă: furnizează un avertisment înainte ca sistemul să se oprească, de exemplu, din cauza unei celule descărcate.
  • Bluetooth pentru utilizare cu aplicația noastră VictronConnect, pentru configurare și monitorizare.
  • Monitorizare locală și la distanță folosind un dispozitiv Victron GX, de exemplu, Cerbo GX.

Sistemul de management al bateriei

Sistemul dedicat de gestionare a bateriilor (BMS) protejează bateriile Victron Lithium Smart împotriva descărcărilor exagerate, a supraîncărcării și a temperaturilor ridicate. Când valorile critice sunt depășite, BMS acționează imediat: sarcinile sunt deconectate fizic în cazul unei descărcări excesive și încărcarea este oprită când există riscul de supraîncărcare. Temperaturile ridicate determină oprirea imediată atât a încărcării, cât și a descărcării.

Monitorizarea bateriei

Monitorizarea bateriei este integrată în Lynx Smart BMS; nu este necesar un monitor separat al bateriei. Prin Bluetooth, bancul de baterii poate fi monitorizat cu VictronConnect, atunci când este conectat la un dispozitiv GX, și, de asemenea, cu VRM, soluția noastră de monitorizare la distanță.

Sistemul de distribuție Lynx

Acest produs face parte din sistemul modular bară de interconectare Lynx care oferă, de asemenea, distribuitorul Lynx, care este o bară de interconectare C.C. modulară, care conține 4 siguranțe C.C. și monitorizează starea acestora în VictronConnect și VRM și alte conexiuni C.C. pentru gestionarea distribuției, protecția prin siguranțe, monitorizarea bateriei și/sau gestionarea bateriei cu litiu.

Baterii non Victron Lithium

Sistemul de bară de interconectare Lynx poate fi, de asemenea, utilizat pentru distribuirea C.C. și monitorizarea bateriilor non Victron Lithium. În acest caz, înlocuiți Lynx Smart BMS cu Lynx Shunt VE.Can pentru monitorizarea oricărei alte baterii. Vedeți toate modulele Lynx

Lynx Distributor

The Lynx Distributor is a modular DC busbar, with locations for four DC fuses. It will monitor the status of each fuse, and indicate its condition with a LED on the front. When connected to a Lynx Smart BMS or Lynx Shunt, the status of the fuses will be visible in VictronConnect and VRM (when the Lynx Smart BMS is connected to a GX-device).

Multiple Lynx Distributors can be used to connect all the DC-loads and charge sources on one side of the BMS, on the other side, a Lynx Power In (without fuses) or another Lynx Distributor (with fuses) can be used to connect the battery bank to the modular busbar.

Lynx Distribution system

This product is part of the modular Lynx busbar system that also provides the Lynx Smart BMS, a dedicated Battery Management System for Victron Lithium Smart Batteries (for non Victron Lithium batteries, use the Lynx Shunt).

Vedeți toate modulele Lynx

Se pare că browserul dvs. nu acceptă ultimele tehnologii. Pentru a vizualiza corespunzător această secțiune, utilizați un browser modern.

Imersați-vă în lumea energiei marine

Găsiți distribuitorul dvs. local

Rețeaua noastră globală consacrată de profesioniști Victron este dedicată să vă sprijine în găsirea unei soluții optime la provocările întâmpinate.

Contați pe serviciile noastre la nivel global

La Victron, considerăm esențiale asistența și serviciile prompte și competente acordate clienților noștri. În acest scop, profesioniștii rețelei noastre globale a Victron sunt la curent cu cel mai actual know-how tehnic și sunt dedicați în a vă furniza reparațiile cât mai rapid posibil.

Pentru ca dumneavoastră să vă puteți începe sau continua călătoria, oriunde v-ați afla.